Informasjon

Om Fru Timian

Fru Timian har i flere år vært en av Norges mest leste matblogger. Her finner du massevis av gode, lettvinte og familievennlige middager, saftige kaker som man ikke trenger å være konditor for å lage, søt gjærbakst og grove brød, og hver søndag får du forslag til en ukemeny for den kommende uken.

Like før jul 2018 ble Fru Timians krydderserie lansert. Den selges i ulike nisjebutikker og caféer rundt om i landet. Og her i nettbutikken.

Sånn handler du i Fru Timians nettbutikk

Her kan du handle trygt og enkelt. Du kan velge å registrere deg som kunde eller du kan være gjest. Lager du deg en profil som kunde, vil du enkelt få opp historikken din når du logger deg inn. Både hva du har handlet tidligere, og du slipper å skrive inn kontaktinformasjon på nytt.

Vil du lese litt mer om de ulike krydderblandingene før du kjøper, klikker du bare på bildet av hvert enkelt glass. Da kommer det opp et nytt og større bilde hvor du får gode tips til hva du kan bruke de ulike krydderblandingene til, og det står en oversikt over innholdet i krydderblandingen.

Når du finner noe du ønsker å kjøpe, er det bare å klikke på “kjøp”-knappen under hvert enkelt bilde. Da vil 1 eksemplar legges i handlekurven. Vil du ha flere av hvert slag, kan du lett regulere antallet ved å klikke deg inn til bildet. Der vil du også kunne bestemme antall enheter du ønsker å legge i handlekurven.

Øverst på siden finner du handlekurven. Der får du full kontroll på hva du har handlet og du kan legge til og fjerne enheter. Husk å kontrollere at du har riktig bestilling før du går videre til å gjennomføre ordren.

Hvis alt ser riktig ut, OK ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.

Vi sender varer bare til postadresser i Norge. Du er selv ansvarlig for at navn, adresse og telefonnummer er skrevet inn riktig.

Salgsbetingelser

Alle priser på siden er inkludert mva.

Betaling

Vi bruker Vipps og Klarna som betalingsløsninger her på siden. Pengeoverføringen går via NETS og du følger bare betalingsanvisningene du får på Vipps-appen. Du trenger en smarttelefon og en brukerprofil på Vipps for å kunne bruke denne betalingsformen. Det er gratis å installere Vipps. Beløpet du har handlet for blir reservert når ordren er bekreftet og pengene blir trukket når varen sendes.

Ved å velge Klarna må du ha profil i deres systemer og du får opptil 30 dagers betalingsfrist uten renter. Alle kjøp via Klarna kan du også finne i deres app.

Levering

Vi pakker og sender bestillinger flere ganger i uken, mandag til og med torsdag. Pakkene sendes med via Pakkepost som leveres av Bring og PostNord. Vi sender til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Alle pakker kan spores via Bring eller PostNord.

Som kunde plikter du å oppgi riktige opplysninger og følge med på status på din forsendelse fra oss og hente den innen fjorten dager. Pakkepost sender SMS med informasjon om din pakke med sporing. Vi sender ut mail om fullført ordre når din pakke er ferdig pakket. Det er veldig viktig at du legger inn rett telefonnummer og mail når du legger inn din bestilling hos oss. Fru Timian AS er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke da dette gjøres av Pakkepost. Pakkepost returnerer pakker som ikke er avhentet på postkontoret etter 14 dager til oss. Du kan selv enkelt utsette henting av pakken dersom det ikke passer for deg å hente din pakke innen hentefristen. Dette gjør du via link på sms eller mail som er sendt fra Bring eller PostNord til deg.

Dersom du ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning.  Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 119,- etter at vi har mottatt varene i retur fra Pakkepost. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 119,- for å dekke frakten før resterende penger blir tilbakebetalt.

Frakt

Vi har fast frakt på kr 79,- for alle bestillinger under kr 1.000. Fri frakt på bestillinger over kr 1.000.

Angrerett

Når du handler varer på internett, har du automatisk 14 dagers angrefrist på varen du har kjøpt. Angrefristen gjelder bare for uåpnede varer.

Fyll ut skjema via DENNE LINKEN (statlig blankettarkiv – generelt angrerettskjema) og send det i retur sammen med varen(e) du har kjøpt. Du betaler selv returporto. Ta kontakt med oss for retur på mail krydder@frutimian.no.

Skade på varer

Dersom varen er ødelagt når du får den, ber vi deg ta kontakt på mail: krydder@frutimian.no. Legg ved et bilde av den ødelagte varen, emballasjen, samt fullt navn og adresse, så sender vi ny vare.

Ikke mottatt pakke

Ta kontakt med oss på mail: krydder@frutimian.no dersom du ikke mottar varene du har bestilt. Du kan også spore pakken din via nettsidene til Posten eller PostNord med ditt sporingsnummer som du får på sms eller mail. Derfor er det veldig viktig at nummeret og mailen du legger inn er i bruk.

Konflinkthåndtering

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.